Inera kundcase

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]

Inera byter teknisk plattform för flera stora webbtjänster

Inera koordinerar och utvecklar gemensamma digitala lösningar till nytta för invånare, medarbetare och beslutsfattare. Nu pågår ett teknikskifte i den tekniska plattform som ligger till grund för en rad stora webbtjänster som exempelvis 1177.se som har 10 miljoner besök i månaden. Med den nya tekniken vill man kunna vara mer flexibel i utveckling, framtidssäkra drift och bygga lösningar för framtiden.

I detta kundcase berättar Carl-Gunnar Höglund, Enhetschef Invånartjänster och Marie Frosteman, Projektledare på Pro4u och Playground Consulting om projektet. Bland annat om det agila arbetssättet som används och om hur man hjälper 21 landsting och regioner att enas i vilja och riktning i projektet.

Inera

”Det är ett roligt projekt för man vet att det betyder mycket för många. Det gör skillnad och är ett ansvarsfullt uppdrag

Marie Frosteman, Projektledare på Pro4u och Playground Consulting

 

Inera Carl-Gunnar

”Marie har som huvudprojektledare en nyckelroll i att säkerställa att leveransen verkligen blir det vi förväntar oss. Hon är en av de absolut viktigaste personerna i detta projekt

Carl-Gunnar Höglund, Enhetschef Invånartjänster på Inera

 

Ladda ned och läs hela kundcaset här:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][sc_button button_link=”url:http%3A%2F%2Fwww.pro4u.se%2Fkundcase%2F|title:L%C3%A4s%20fler%20kundcase%20h%C3%A4r||”][/vc_column][/vc_row]